Waarom werken met mij?

Met SUSTAINABLE PR & COMMUNICATION streef ik naar het verduurzamen van jouw communicatiestrategie en de relaties met jouw stakeholders.

Een docent zei ooit eens dat communicatie door mijn aderen stroomt. Dat klonk goed! En met dat compliment op zak ben ik op zoek gegaan naar manieren om van communiceren niet alleen mijn beroep te maken, maar vooral om mijn eigen unieke manier van werken hierin te vinden.

Van bureau naar klantzijde naar mijn eigen atelier

Ik heb vijf jaar aan bureauzijde gewerkt, bij Pride in Leiden. Het is geweldig leuk om als extern adviseur met een frisse blik naar de interne en externe organisatie te kijken van merken. Verbonden genoeg om betrokken te zijn bij veranderingen en tegelijkertijd voldoende afstand om met een helikopterview te monitoren of de identiteit nog strookte met het imago. Na Pride startte ik als freelancer omdat ik in de keuken wilde kijken bij scale-ups. Zo werkte ik als communicatieadviseur bij Avance Impact en innovatiekoning op het gebied van software, Way2web. Als de strategie staat, het verhaal klopt en de contentkalender goed gevuld is, is het tijd om het stokje over te dragen aan een marketingcommunicatieteam.

Losse flodders en quick wins: ik doe niet mee

PR wordt vaak ingezet voor de quick win. Want even het nieuws halen met een willekeurig verhaal of onderzoekje, dan wordt de board blij, en hup, daarna snel weer door naar de volgende publicatie. Maar wie zegt dat het publiek je een maand later nog steeds herinnert en herkent als je steeds met een ander verhaal komt. Zit de kernboodschap van je merk hier altijd in? En zo niet, omdat de journalist de vrijheid heeft genomen iets anders te belichten van jouw nieuwtje, hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal en boodschap overeind blijft? Daar help ik je graag bij!

Eerst jouw echte verhaal, daarna de duurzame communicatie ervan

De rode draad in mijn aanpak is de Waarom-vraag. Gevolgd door Wie en Hoe. Je bent als ondernemer geneigd om te vertellen Wat je doet. Maar probeer eerst eens te vertellen Waarom je doet wat je doet, voor Wie en Hoe je dat doet. Het Wat zit hier al in en je stelt hierin je klant/afnemer voorop.

Aan jouw initiële motivatie voor het starten van jouw bedrijf ontleent het merk zijn bestaansrecht. Mijn vragen aan jou:

  • Heb jij behoefte aan een rode draad door jouw marketingcommunicatieuitingen?
  • Aan thematisch en duurzaam communiceren?
  • Je kernboodschap consistent naar buiten brengen, zodat jouw stakeholders je echt geloven en begrijpen Waarom je doet wat je doet?

Dan moesten we maar eens koffie drinken, want ik word graag door jouw verhaal geraakt en geïnspireerd!

Bel mij op 06-23774370 of stuur een mail via karlijn@sustainablepr.nl